tirsdag den 2. august 2011

1 uge i Brasilien - Juiz de Fora

Så er jeg her. Efter al den planlægning er jeg endelig ankommet til min brasilianske destination:)

Tror faktisk jeg vil starte med starten. Altid et godt sted at lægge ud.

Sidste mandag, el for at være helt nøjagtig natten mellem søndag og mandag, var det op helt usandsynligt tidligt, for at nå toget til Kastrup lufthavn, hvorfra flyet til London afgik kl 11. Aldrig sjovt at sige "På gensyn" i en lufthavn. Rundt i Terminal 5 med hovedpuden under armen, som en lille pige og videre med flyet til Rio de Janeiro. Uha, British Airways har gode film - så 3 stk. Ankom kl 2 om natten dansk tid, 9 lokal tid, lettere rundt på gulvet og med en franskmand ved min side, der ville sikre sig at brasilianerne ikke kidnappede mig og at min kørelejlighed var nået frem:) Det var den heldigvis. En meget venlig repræsentant fra universitetet og en chauffør. I min søvngængertilstand stak jeg dem, som en rigtig dansker, klør 5 til goddag og de gloede på mig. God start Louise. Havde helt svedt ud, at hernede er det kindkyssene der gælder.

Faktisk skal det lige tilføjes, at da flyet lagde an til landing så jeg den store cristo statue. Langt væk fra, men det tæller:) Flot syn. Gjorde det ret så virkeligt at jeg var ankommet til Brasilien.

Blev i susende fart op gennem bjergene, kørt hjem til min værtsfamilie. Blev sat af og stod så der på fortovet, med kufferter og pude i hånden og blev leveret videre til en sød ældre herre i pyjamas. Repræsentant og chaufør vinkede og så havde jeg ligesom ikke andet valg end at følge efter... trådte ind i en lejlighed, hvor jeg blev præsenteret for konen og deres datter på 12 år. De viste mig mit værelse og bød mig at sidde i stuen med dem. De taler ikke et ord engelsk! Meget søde mennesker, men virkelig svært at begå sig efter et døgns transport og trætheden bare er overvældende. Men det gik:) Trods moderen blev ved med at tilbyde mig et glas mælk og faderen ævlede løs om sine 3 piger. Viste sig at grunden til jeg ikke kunne gå i seng, var at vi ventede på den mellemste datter og en amerikaner, der åbenbart også boede i lejligheden. Hilste på dem, tog et hurtigt bad og strøg på hovedet i seng. Men ik inden jeg så at samtlige 4 familiemedlemmer boede sammen i det store soveværelse... que???

Ingen kommentarer:

Send en kommentar